Vsak dan v življenju se na različnih korakih, želeli ali ne, srečujemo z matematiko: "Čez 5 minut bom doma; prehoditi moram še 100 metrov; potrebujem 15 evrov; bolj mi je všeč okrogla miza kot kvadratna"... In sigurno smo tudi že velikokrat slišali ta znani stavek: "Matematika je nekaj najhujšega." To, sedaj že skoraj stereotipno prepričanje, se tako gledano prenaša iz generacije v generacijo, od nas (odraslih in starejših) na otroke. Ampak, se kdaj vprašamo, zakaj to počnemo? Se zavedamo, da s tem, ko na otroke prenašamo že tako vnaprej ustvarjeno prepričanje ali naše izkušnje, pri otrocih ustvarjamo pritisk in negativen odnos do slednjega? Kaj bi se zgodilo, če bi pojem matematika predstavili v bolj pozitivni luči?
V vrtcu se trudimo, da otrokom približamo matematiko na čimbolj zabaven in igriv način, skozi najbolj preproste stvari. Pri tem jih spodbujamo, da so v matematičnih dejavnostih čimbolj aktivni – oblikujemo problemsko situacijo, ki v otrocih spodbudi zanimanje za reševanje, v času reševanja izziva se odzivamo na njihova vprašanja, jih spodbujamo k zastavljanju novih vprašanj, poslušamo otroka in uporabljamo pozitivna navodila.
Matematika je v vrtcu prisotna tako rekoč vedno, v času načrtovanih matematičnih dejavnosti kot tudi v prikritem kurikulumu (prihod v vrtec, obroki, sprehod, bivanje na prostem, osebna higiena). Pomembno je, da se jo vpeljuje konkretno, preko opazovanja, izkustev in najpomembneje – igre. Obenem pa, da otrokom pokažemo, da je matematika v življenju lahko zelo koristna.
Z matematiko v vrtcu želimo vzpodbujati otrokov miselni razvoj – uporabo logike in matematičnega izražanja, prepoznavanje geometrijskih oblik, zmožnost orientacije v prostoru, obdelave podatkov, prepoznavanje in rabo števil …
To šolsko leto je področje matematike v našem vrtcu tudi eno izmed prednostnih področij. V sklopu tega so skozi celo leto v skupinah nastajale razne matematične-didaktične igrače, matematični kotički, didaktični pripomočki za spodbujanje matematičnega mišljenja prilagojeni otrokovi starosti, sposobnostim in zanimanjem. Poleg vsega tega pa smo posegli tudi po raznoraznih domiselnih in kreativnih didaktičnih igračah, ki jih najdemo v vrtcu, katere prav tako prispevajo, da se v glavah naših malih nadobudnežev rojevajo novi miselni izzivi.
V spodnjem videoposnetku vas vabimo k ogledu naših letošnjih matematičnih dogodivščin iz vseh enot Vrtca Manka Golarja. Videoposnetek se nahaja na tej povezavi: Igriva matematika
Zapisala: Urša Holer, dipl. vzg.